Episode 1- Hate to moving.

Hej, jag börjar på en ny novell för blev inte så nöjd med den förra. Lite fakta om tjejen: Föreställ dig att du heter Sandibelle Hemsworth men kallas för Belle eller Bella. Du är 16 år och är född i New york. Din mamma och pappa bor tillsammans men är inte direkt kära. Du har två syskon, Liam och Jason. Liam är 18 och ska snart flytta hemifrån, Miley Cyrus är hans flickvän och han är skådespelare och har vart med i The last Song, Jason är lika gammal som dig (16 alltså). Den du står närmast är Liam. Du har bara killkompisar. Men du är ingen pojkflicka utan du är mer åt tjejhållet. Du ser ut så här:
(Jag vet att det är Victoria Justice men hitta ingen annan xD) Du ser iaf ut så...

Åh, varför ska vi flytta igen? Vi flyttar nästan hela tiden. Från New york till Los Angeles, till Washington, till Atlanta, till Miami som vi ska till nu. Jag hoppas vi stannar där ett bra tag iallafall. Jag hatar när mamma och pappa får nya jobb nästan hela tiden. Jag sköt bort tankarna och bestämde mig för att ta en snabb dusch. Vi ska ju ändå åka om ungefär 2-3 timmar. Jag gick in i badrummet och tog av mig min pyamas. Jag stod i duschen i ungefär 15 minuter innan jag var tvungen att gå ur. Jag gick in i min stora garderob som det knappt fanns några kläder kvar i. Allt var nerpackat i lådorna. Jag tog på mig tighta, mörka jeans, ett svart linne som visade magen lite och sen en lilla munkjacka som jag inte knäppte. Jag plattade mitt hår snabbt sen gick jag ner till mamma och pappa i köket. Liam och Jason var i deras rum och packade ner sina saker... Mamma satt och åt frukost och pappa satt och läste tidningen.
- Godmorgon, sa jag snabbt och öppnade kylskåpet.¨
- God morgon gumman, sa båda två samtidigt. Jag åt frukost snabbt och frågade:
- När ska vi åka?
- Snart, först ska vi bara packa ner det sista sen åker vi, sa pappa.
Jag svarade inte utan lade tillbaka allt i kylskåpet och gick sen upp till mitt rum igen. Jag packade ner det sista men inte min dator. Jag tog tag i den och satte mig i sängen. Jag la den i mitt knä och lutade min rygg mot väggen. Först gick jag in på Facebook och såg att jag fått 5 nya vänförfrågningar. Det var bara random personer som jag knappt kände så jag ignorerade dom. Sen loggade jag in på twitter och skrev: Hate to move so much #ByeAtlanta. Sen loggade jag ut.
När det var dags att åka mot flygplatsen så satte jag på mig mina lila converse och min svarta skinnjacka. Jag gick mot bilen och satte mig där bak. Liam och Jason satt redan där. Jason sov. Jag satte mig brevid Liam eftersom han var längst ut. Han kollade på mig och log. Jag log tillbaka. Han lade handen om mig och jag gosade in mig i hans varma och trygga famn. Jag älskade honom så mycket, som bror alltså. Det tog ungefär en timme att komma fram till flygplatsen och under den tiden satt jag och pratade med Liam. Jag väckte Jason och vi började gå mot vår gate. När vi väl var på flygplanet så satte jag mig bakom Jason och Liam som satt på sätena framför mig. Jag lade upp min väska på hyllan och satte mig. Jag tog fram min Ipod och proppade i härlurarna i mina öron. Jag satte på Rihanna- Love the way you lie utan Eminem. Jag borde somnat för jag vaknade av att Jason petade på min näsa. Jag satte mig upp och vi började åka mot vårt nya hus.
När vi stannade så trodde jag seriöst att jag skulle svimma! Det var stort, vitt och såg ut som om jag var i mitt drömhus. Mamma och Pappa log hela tiden när dem såg våra chockande miner. När vi kom in så började jag springa upp till övervåningen och när jag såg en rosa dörr så visste jag att det var mitt rum. Allt där inne var nytt, de var inte mina gamla möbler. Jag log stort och såg ut som en flicka i en godisaffär. Jag såg två vita dörrar och öppnade dom. Det var som allt jag önskat mig! En walk-in-closet! Och det var fullt med nya kläder också. Min säng var rosa med ett guldigt överkast på. Jag hade en rund matta som var mörk rosa också. Jag sprang ner till mamma och pappa och kramade dem hårt. De skrattade. Jag har precis allt alla tonårstjejer kan önska sig...

Ledsen för kort, men KOMMENTERA om jag ska fortsätta!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du skriver jätte bra! Meeeeeeeer! :)

2011-05-04 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback